mandag den 28. maj 2007

Min top-5 over fiktive forbilleder

Tidligere i dag kom jeg til at tænke på: har jeg nogle forbilleder? Altså nogle jeg ser op til og prøver at tage ved lære af?
Efter længere tids tænken kom jeg så frem med denne top-5. Den er dog udelukkende med fiktive personer, da jeg ikke hænger folk ud på min blog.
_
Vist i tilfældig rækkefølge.
Duckman:
Privat detektiven Duckman, fra serien af samme navn. Selvom han er lettere sexistisk, sarkastisk og på mange måder stødende, beundre jeg dog hans hurtige replikker og hans charme. Duckman har også en evne som jeg synes mange kunne tage ved lære af: han giver aldrig op!
_
Solid Snake:
Superspionen fra spilserien ”Metal Gear”.Snake har den egenskab at han altid er i stand til at ”holde hoved koldt”. Det er ikke ualmindeligt at se ham ryge en cigaret i selv de mest hæsblæsende krigsområder.
_
Hannibal Lecter:
Dr. Hannibal Lecter er nok mest kendt som kannibalen fra filmene ”Hannibal” og ” The Silence of the Lambs”. På trods af sin uvane med at slå næsten alle han møder ihjel, har jeg stadig stor respekt for hans gode manérer. En sand gentleman. ;)
_
Andrew 'Drew' Collins:
Fra filmen ”American Samurai”.
Andrew opvoksede i Japan, og blev lige fra barndommen oplært som en ægte samurai! Da hans sværd bliver stjålet, skal der uddeles tæsk til den japanske mafia… Altså en rigtig dårlig film, men faktisk har filmen nogle (på daværende tidspunkt) nogle ret gode effekter og kampscener.
_
Spike Spiegel:
Dusørjæger fra anime-serien ”Cowboy Bebop”.
Spike er en meget afslappet dusørjæger fra fremtiden. På trods af sin spinkle krop, og at han utrolig sjældent hiver hænderne op af lommerne, er han altid klar til at tage en frisk slåskamp, med selv de største bøller.


Duckman


Solid Snake

Hannibal Lecter

Spike Spiegel
-Thomas J

Ingen kommentarer: